‘Hedef en az beş global hazır giyim markası çıkarmak’

Bakan Bolat, açılış töreninde yaptığı konuşmada IFCO’nun yurtiçinden ve dışından 30 bin alıcıyı ağırlayacağına dikkat çekti. Bolat, şunları söyledi: “Bakanlık olarak bütçemizin yüzde 60’ını ihracatçılara destek için ayırıyoruz. Bu yıl ihracata destek bütçemizi yüzde 110 artırdık. IFCO Fuarı’nın katılımcı firmaları için 2023’te 90 milyon lira destek verdik. Hazır giyimde artık yol haritamız belli: Tasarıma, markalaşmaya ve hızlı teslimata daha fazla odaklanmalıyız. Markalaşma çok önemli. Türkiye’den 1 35 sente alınan çorap New York’taki mağazada 25 dolara, 8 dolara Türkiye’den çıkan tişört Avrupa’da 150 dolara satılıyor. Bu örnekler markalaşmanın önemini gösteriyor. Dünya ölçeğinde en az beş hazır giyim markası çıkarmayı hedeflemeliyiz.”

HEDEF 40 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe de küresel pazarlarda hazır giyim talebinin bir buçuk yıldır yavaş seyrettiğini hatırlattı. Aynı dönemde içerideki yüksek maliyet artışlarına rağmen kurun yatay seyrinin sektörün rekabetçiliğine zarar verdiğini vurgulayan Gültepe, “Yılın ikinci yarısından sonra küresel pazarların canlanacağını öngörüyoruz. Fuarımıza yurtdışından gösterilen ilgiyi bu hareketlenmenin ilk sinyalleri olarak algılıyoruz. Moda endüstrisi, piyasalardaki gelişmelere ilk tepki veren sektörlerin başında geliyor. Biz oyun planlarımızı ve stratejilerimizi uzun vadeli hedeflere göre kurguluyoruz. Uzun vadede 40 milyar dolarlık ihracatla ülkemizi moda endüstrisinin şampiyonlar liginde daha üst sıralara çıkarmak istiyoruz” dedi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir